Teddybearjadian

tiada realiti, semuanya ilusi...

11 January, 2013

Bendera Malaysia BARU???

Hmmm... terkejut jugak aku tengok pic ni kejap tadi. 1 Juta Himpunan KEBANGKITAN Rakyat pada 12 Januari 2013 ni atau lebih dikenali dengan Himpunan #KL112. "This flag must go and change for the new one." Aduhhh!!! x lawa ke bendera Malaysia yang sekarang ni sampai nak kena tukar²?
Bagi pendapat aku la, x perlu tukar kot. Andai kata Kerajaan tumbang sekalipun PRU nanti, tolong la sgt² jgn ditukar bandera Malaysia tu. Banyak kenangan tuu... Sekali pandang dah macam bendera Singapore & Indonesia la pulak. Memang la berjiran dengan Singapore & Indonesia, tapi x perlu kot bendera pun nak dekat sama. Dulu time aku kecik², aku selalu konfius antara bendera Malaysia dengan Bendera United State of America. Mungkin sebab jalur merah putih tu kot sampaikan aku pikir Malaysia berjiran dengan United State of America hahahahahaha. Masuk je Standard 4, baru la aku kenal n minat sangat ngan subject Kajian Tempatan. X hairan la Kajian Tempatan & Geografi aku dulu x penah dapat sekali A. Minat punya pasal la katakan huhuhuhuhu. Hmmm... kita tunggu je la 12 Januari nanti apa nak jadi. Tapi aku doakan yang terbaik la untuk Malaysia. Bila aku tengok lagi bendera controversy tu, aku nampak ada 4 Negara tersemat dalam bendera tu. Indonesia, Singapore, Vietnam & China. Sapa la yang punya idea ni pi gantung banner ni kat Abdullah Hukum. Terus jadi bualan hangat. Apalah conspiracy yg dirancang agaknya. Apakah tindakan Kerajaan Malaysia. Kita tunggu dan lihat je la...
www.tips-fb.com

0 comments: