Teddybearjadian

tiada realiti, semuanya ilusi...

02 January, 2013

Jom Rebut Rebat!!! Rembat sebelum terlambat.

Mesti Ramai sudah sedia maklum dengan salah satu daripada Pembentangan Bajet 2013 oleh PM kita, Telefon pintar untuk belia la huhuhuhu. RM200 rebat sedikit sebanyak dapat mengurangkan beban belia yang berkeinginan untuk memiliki telefon pandaipintar 3G. Terima kasih Malaysia. Tapi aku ada sikit x berapa nak setuju dengan syarat² untuk memohon rebat ni. First rules, aku setuju sgt². Alien please maen jauh² hahahahaha... Second rules, ha.... yang ni yg aku x puas hati siket. Memang la untuk belia but leh apa letak 18 tahun hingga ke 30 tahun. Kalau dyorg letak umur 21 to 30, dah nampak sangat nak manceng undi je tu. Atlease letak 20 tahun hingga 30 tahun pun x pe, x de la pembangkang yang iri hati tu nak cari point nak jatuhkan apa yang hendak dibangunkan. Third rules, sesuai sgt. Aku setuju tapi kalau letak RM2500 pun xpe rasanye coz org yg gaji 3k tu amek rebat ni untuk tambah koleksi phone dyorg je. Salurkan kepada yg lebih memerlukan sebab aku tengok link borang online tu pown dah lembab yg sgt² dah coz ramai sgt dok access page tu. Traffic jam terus hahahahahaha. Harap bersabar ye kepada yg mencuba tu.
Fourth rules, haaa.... nindia kat sebelah ni senarai telefon yang tersenarai dalam kouta rebat ni. Senarai ni okay la bagi aku. Tu pown ramai yang dok rebut jugak sampai jam page online form tu. Bagi aku jugak, macam nak buat clearance stock jea hahahahahaha, jgn marah, peace no war ^^. Fifth rules, yang ni bagi aku macam nak soh Maxis/Celcom/Digi n cellphone line provider yg lain untung besow jea. Almaklum la sekarang ni pakej broadband ada banyak hidden cost. harap lepas ni Kerajaan dapat kawal siket hidden cost tu. bantu rakyat je, jgn makan dalam gelap sudah huhuhuhuhu. Last but not lease, the sixth rules, HANYA SATU SMARTPHONE JE UNTUK SEORANG. patut lebih jelas lagi rules tu sebab Malaysia ni banyak lowyer x berbayar a.k.a. loyar buruk. Takot ayat ni kuar lak "Ni satu untuk sy, satu lagi untuk mak sy", ketok baru tau huhuhuhu. Kat bawah ni aku ada senaraikan syarat² rebat ni supaya lebih mudah paham.

 SYARAT KELAYAKAN UNTUK MEMOHON: 
  1. Warganegara Malaysia
  2. Berumur di antara 21-30 tahun pada tarikh memohon
  3.  Pendapatan bulanan kurang dari RM3,000
  4.  Model telefon pintar 3G dari 23 jenis yang ditawarkan sahaja
  5.  Melanggan untuk pakej Broadband
  6.  Satu telefon hanya untuk satu belia
Harap paham la kotnyer huhuhuhu... kalau x paham jugak baca sendiri la rules² dekat laman web rasmi rebat tu. Ada dua bahagian tau. Satu online application form untuk yang bekerja. Satu lagi online application form untuk yang masih belajar. Sejak link tu dibuka 01/01/2013 lepas, memang jam giler. Susah sangat nak load page tu coz traffic terlalu tinggi. Tapi sekarang ni dah kurang jam sikit dah, bahagian pelajar tu mudah je masuk sekarang ni, cuma bahagian yang dah bekerja tu susah siket nak masuk. Saranan aku, on awal pagi, kurang traffic x de roblock huhuhuhuhuhu. Kat bawah ni link untuk ke application form tu. Selamat mencuba ^^.

www.tips-fb.com

0 comments: