Teddybearjadian

tiada realiti, semuanya ilusi...

07 January, 2013

Permohonan Smartphone Rebate DITOLAK!!!

Hah, bagi sesiapa yg dah apply, mesti takumt mendealah ni jadi kan huhuhuhu... Tertiba tadi aku rajin terlebih, terbaca la pulak rules² Smartphone Rebate ni sementara menunggu loading langkah 4 tu abis
padahal x abis² pown setelah berjam² aku try. Ape lagiiiii..... Asyik dok kuar message "Permohonan anda tidak dapat diproses dimasa ini. Sila cuba sekali lagi. Harap maaf." je. Hmmmm... X pe la, xde peluang lagi tuh, try lagi esok ye. Hari ke-7 tapi masih x boleh². SKMM please so something yer... Tengah aku dok baca rules² tu terstop kejap kat rules nombor 14. "Apakah yang boleh menyebabkan sesuatu permohonan tidak berjaya?" Jawapan dya memang ringkas dan padat. Tapi kadang kala buat aku rasa sendat dada dengan jawapan yang last untuk soalan 14 ni yang berbunyi "Anda telah mendaftar lebih daripada sekali". Memang betol kalau apply sampai lebih dari sekali memang salah, cuma orang bodoh je fikir kalau dya apply banyak kali then nanti dya dapat banyak kali la jgak la. Yang aku takotkan sekarang ni dengan situasi system Smartphone Rebate SKMM ni yang susah nak mampos dekat langkah 4. Aku paham dekat langkah 4 tu la application kita akan dimasukkan ke pengkalan data n sedikit masa diperlukan untuk tujuan tu. Tambahan pulak, time² link tu macam goreng pisang panas cam sekarang ni, confirm sangat traffic giler² n perlukan lebih siket masa. Macam x biasa berator time beli makanan kat canteen sekolah dulu.
Tapi kemungkinan besar jugak kalau² ada application yang sempat ter approve time dok try banyak² kali tu, tapi x sedar then try lagi then ter approve sekali lagi. So dah ada 2 kali mendaftar. Kan susah. So untuk mengelakkan bende ni dari terjadi, harap selepas langkah 4 tu dah aprroved, ada lagi satu page yang menyatakan tahniah la so x payah nak hadap page langkah 4 tu sekali lagi dah. (Sory SKMM kalau dah memang ada pun module cam tu sebab aku x tau apa yg berlaku lepas langkah 4 tu, x pernah lepas pown huhuhuhu). Hope nanti bila dah kuar result, jgn smpai ada yg salahkan SKMM hal ni sudah la huhuhuhu. Aku cuba tabahan diri untuk cuba dihari esok pulak hahahahaha. Selamat mencuba untuk you alls jugak yg sama situasi ngan aku ^^
www.tips-fb.com

0 comments: