Teddybearjadian

tiada realiti, semuanya ilusi...

09 January, 2013

Real Life punya PINK PANTHER

Huhuhuhu, pic ni sebenarnya dah lama dah tapi tadi tetiba tertengok balik. Rasa pelik sangat la pulak real life punya pink panther ni. Tapi yang ni x jadi spy cam dalam citer cartoon tu la. Name dya puteh sebab bulu sebenar dya memang color putih semua. Entah tetiba adek aku terfikir nak dye dya. Mula kami rancang nak letak dye color kuning, then makeup jadi cam pikachu. Adek aku cari dye kuning x jumpa plak dah. So dya pi beli color light purple. Tapi bila dah kering tengok jadi color pink la pulak hahahahahaa. JAMBU!!!... So jadi la pink panther. Sempoi x? huhuhuhu...
Kucing ni adek aku jumpa kat mana entah, dya bwk balik then ktrg bela sampai sekarang dah besar. Color pink tu pown dah luntur. Dalam pic tu memang mata kucing tu sebelah color biru, sebelah lagi brown. X de edit langsung, Yg tu penyakit genetic namanya Heterochromia Iridum. Try la wiki kalau nak tau detail sal penyakit tu. Si puteh ni ada satu tabiat pelik siket. X anyak kucing boleh buat cam dya ni. Bila dya nampak cicak, dya akan try untuk buat bunyi macam cicak. memang lawak gila. Kalau ada orang pegi selak belakang frame gamba yg dok tergantong dekat dinding tu, mesti dya ikot nak g tgk kalau² ada cicak, time tu dya dok buat bunyi cam cicak la hahahahaha. Yang paling aku x suka pasal si puteh ni, dya suka cari gadoh ngan kucing lain. Dengar je bunyi kucing gadoh kat luar rumah, dya mula la kelam kabot nak kuar jugak. Kadang dengar bunyi anjing pun dya nak kuar jugak, berlagak berani nak mampos, alih² dya jugak yg selalu parah, ayah aku jugak yg jadi doktor dya. Bawak kuar botol minyak angin je, trus dya cabot hahahahaha, tapi hari tu x leh blah ayah aku pi bagi dya minum ayaq gamat hahahahaha. Dulu dya ada awek duduk dekat seberang jalan besar. Jalan tu memang jalan utama dari bandar ke bandar. Kereta menang banyak la. Yg buat aku x cayanya, si puteh ni dulu rajin melintas jalan tu pi jumpa awek dya kat seberang. Pernah la jiran aku cerita kata dya pernah kena langgar sekali, terpelanting jugak la, 2 hari x balik rumah, aku ada la jugak try pi cari kat seberang x jumpa pown. Hari ke-3 tu tup² dya dah ada kat rumah tapi ngan kaki capek la. Tu la, lain kali sebelum lintas tengok la kiri n kanan dulu ye puteh huhuhuhu. Sekarang ni dya dah x pi dah kat seberang, dah clash kot huhuhuhu. Carilah teman pengganti.
www.tips-fb.com

0 comments: